There was an error in this gadget

Wednesday, May 19, 2010

Bisnes cara org Cina

Melayu sekarang ni dah makin maju. maknanya dah pandai berbisnes cuma kita kena cari apa yg kita nak dan apa perlu buat.
Tp yg paling penting kena ada ilmu tp ilmu boleh cari... Mesti nak kena dgn org yg betul baru boleh hasil tindakan yg betul sebab kita kena buat yg betul. Bersembang dengan org yg berjaya, pasti hasilkan kejayaan yg berjaya. Kalau kita pandang langit, jgn lupa rumput di bumi. berfalsafah la plak kannnn...:) itulah hakikat hidup di dunia sementara ni. Tp berniaga cara org cina mmg lain. penuh dengan seni, cara, komitmen,konsisten, berani, mementingkan perniagaan berterusan, bkn untung semata. sbb tu beruntung la saya belajar dgn org cina. Nabi pernah berkata, tuntutlah ilmu hingga ke negeri China.
Semua manusia boleh jadi yg terbaik. kalau jadi ibu, nk jadi IBU terbaik, kalau jadi ayah, jadi AYAH terbaik, kalau jadi anak, jadilah ANAK yg terbaik.
Apa apapun, terpulang pada diri kita...

Tuesday, May 4, 2010

Kawan sangat Lama...

Tumb up for Fb...jumpa kwn yg dah lebih 10 tahun tak ctc...
rupa pun tak kenai dah...yg dah kawen, anak 2,3.. time goes by so fast

rupanya ramai gak kwn sek yg tggl kat kl nih...thx to saiful sbb jd kwn borak sekarang..
dulu masa sek, tak penah ckp sepatah pun hehe..
eh tp kan mmg la..dah dewasa matang ni..pandai la skit borak2..dulu apa ada nk borak..
tambah la i ni jenis tak 'cakap byk sgt'...dulu...
sekarang buleh la nk layan skit2...:)